Wat doet Annemiek Hofland om haar onderneming toekomstproof te maken?

Geplaatst op

Regelmatig vragen wij ondernemers in de glastuinbouw wat zij concreet doen om hun onderneming klaar te maken voor 2026. Dit keer: Annemiek Hofland van Hofland Flowering Plants over strategie-ontwikkeling op het gebied van klantencontact.

Annemiek Hofland van <link http: hoflandfloweringplants.nl _blank external-link-new-window internal link in current>Hofland Flowering Plants: We gaan een partnerschap aan met onze klanten en overleggen veel meer samen over het product. Vroeger leverde je een kale plant en dat was het. Tegenwoordig moet er echt een concept ontstaan rondom het product, dat je samen met de klant ontwikkelt. Zoek samen naar de toegevoegde waarde dat je aan het product kunt meegeven. Wij bezoeken bijvoorbeeld elk jaar onze top-20 klanten en daar is onder andere met één klant een gesprek uit ontstaan over de duurzame teeltpot. Wat doet het, waarom maakt het een verschil en vooral, blijft de pot representatief voor onze klanten? Je wilt geen smoezelige pot onder de plant hebben, duurzaam of niet. Versterk de relatie met de klant door samen te werken, dan krijg je een beter product en dus ook een toekomstbestendige onderneming.


Deel dit blog:

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht